Dag 8 van Chiang rai naar Mae sai - Reisverslag uit Mae Sai, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Dag 8 van Chiang rai naar Mae sai - Reisverslag uit Mae Sai, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Dag 8 van Chiang rai naar Mae sai

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

30 Januari 2014 | Thailand, Mae Sai

Hallo iedereen , vandaag vertrokken uit Chiang rai , deze stad vonden we niet zo interessant , voetpaden lagen allemaal open gebroken je moest goed zien dat je niets brak . De nightbazaar was niets vergeleken met die in Chiang mai . Kamer in guesthouse was perfect , wel zonder ontbijt . Vlug even tot aan busstation gewandeld en daar ontbeten , voor thaise normen zeer duur . Maar ja kan ni alle dagen perfect zijn hè . De gids is ons om 9 u komen ophalen . Onze eerste stop was de black houses ,zeer mooi , zo eens iets anders , zeker een aanrader . Dan verder tot Chiang Saen voor tempelruines , deze waren gesloten wegens werken . Verder gereden naar Sop Ruak of de gouden driehoek . Naar de wat pra that phu khao geweest . Boven heb je een mooi uitzicht op de Mekong rivier en zie Laos en Myanmar liggen . Zeer toeristisch stadje waar vele bussen stoppen . Verder naar Mae Sai , daar tussen de marktkraampjes naar boven gereden tot de wat phra that dpi wao , op de berg ook wel scorpionberg genoemd . Uitzicht over Myanmar , en de witte Boeddha . Terug beneden even naar de grensovergang gaan kijken , was er zeer druk . Even over markt gelopen met Chinese rommel , zo noemt onze gids dit toch , hoe deze mensen iets kunnen verdienen begrijpen we niet ? Overal zie je het zelfde op de marktjes . Nog even een Jade fabriek gaan bezien , 5 min rondleiding en de schop in , klassiek hè . Maar ja die prijzen waren niet voor ons budget . Dan op zoek naar ons resort enkele km buiten de stad . Redelijk snel gevonden deze maal . Een bungalow aan een vijver . Zeer leuk en mooi uitzicht .Nog even de omgeving verkend , iets gaan drinken in een plaatselijke gelegenheid , daar spraken ze alleen maar Thais . Terug naar het resort , douchen en op zoek naar eten . Niets maar ook niets te vinden , reden alles gesloten , voorbereiding morgen Chinees nieuwjaar . Juist nog een winkeltje open en wat studenten eten gekocht , chips en cola . Op de terug weg een rijdende frituur laten stoppen , enkele worstjes laten bakken , en dat was het dan voor vandaag . Kan niet alle dagen feest zijn . Gaan we maar eens wat vroeger slapen , als ze ons niet uit ons bed knallen met hun Chinees vuurwerk . Morgen moeten we er wat vroeger uit , de gids haalt ons al om 8u op . Morgen begint het echte werk .We rijden naar het Palong dorp in de bergen waar zijn familie woont , slapen we bij zijn broer op ...... , dus zullen we enkele dagen niets van ons kunnen laten horen . Zal een hele belevenis worden , terug naar de jaren ..... Wie weet ??? Normaal zullen we jullie zondag alles kunnen vertellen hoe hèt geweest is .

Groetjes Patrick en Anita

• 30 Januari 2014 - 21:29

Carina:

hallo thaitrotters,
    ben blij dat alles naar wens verloopt.
    De witte tempel is fantastisch hé, heb je die ene rode vingernagel gevonden aan het "beeld" met al die reikende handen???
    De vissen helemaal wit: de max hé.
    Chaing Rai, ja als je Chaing Mai hebt gedaan is dit niet te vergelijken. Maar aan de Mekong rivier is het toch wel mooi.
    Allé het echte Thaise land komt er nu aan, dat zal ook wel plezant zijn en zekers een ervaring rijker.
    Ben benieuwd om te lezen hoe alles verlopen is.
    Bedankt voor jullie kaartje, dat was een leuke verrassing.
    Inge komt maandag mee inventaris maken, en misschien spreken wel af voor volgende maandag ook.
    Jullie hebben ook de groetjes van Urbain.
    Met mij is alles goed verlopen, moet woensdag op controle, draadjes moeten eruit. En ik heb tot 21 februari gekregen (schandalig hé, moet dus voor ongeveer 7w niet meer gaan werken)
    14 februari is het rond 19u bij de Jos te doen
    groetjes, veel plezier