Dag 12 van Pai naar Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Dag 12 van Pai naar Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Dag 12 van Pai naar Mae Hong Son

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Patrick

03 Februari 2014 | Thailand, Mae Hong Son

Weeral vroeg uit de veren om te gaan ontbijten zodat we om 9 uur konden doorrijden richting Mae Hong Son .
Eerst zijn we naar boven op de berg gereden , om zo te kunnen genieten van een magnifiek uitzicht .
Nadien zijn we verder gereden naar Lysu (Lisaw) , is een bergstam die oorspronkelijk afkomstig is van het oosten van Tibet. Nu leven ze een geruime tijd in Thailand . Ze leven met grote families in hoger gelegen gebieden . Ze hebben hun eigen dialect ,ze zijn Christenen of Spirituele van geloof.
Op het moment vierde ze hier nieuwjaar , vandaar dat we van hun zelf gestookte Wisky mochten proeven . Deze was op basis van mais en rijst ,straffe kost !!!!!!!
Van hier uit reden we naar de grotten nl Tham Lot caves . In de buurt van Soppong . We hebben eerst een stukje met een bamboeraft gevaren tot het eerste deel van de grot om zo verder te wandelen samen met de gids +petroleumlamp in heel het grot gebeuren . Echt de moeite waard . s'Avonds moet het er ook de moeite zijn van het uitvliegen van de duizenden vleermuizen en het binnenvliegen van een bepaalde vogel soort nl .Fork-Tailed Swift een soort zwaluw .
Na deze ervaring hebben we ons middag eten genuttigd ,het was anders dan anders maar goed . We hebben o.a. Een papaya salade genomen (Tum Sua) het zou niet pikant zijn . Tot we het proefde amai mijn botte . Maar uiteindelijk toch lekker . En dan nog een soepje ,een groenteschotel met varkensvlees en natuurlijk rijst . Zo wat op zijn Thais zo gaat dat hier.
Daarna hebben naar een andere bergstam gereden nl. Lahu deze zijn afkomstig van het Tibetaanse hoogland, het zijn Christenen of spirituele. Ze geloven eerder in geesten die het dorp bewaken . Op het plein dat zij beschouwen als heilige grond staan vaandels en wimpels .
De typische klederdrachten van de verschillende bergstammen is zeer mooi ,enkel en alleen wordt het nog dag dagelijks gedragen door de oudere inwoners.
Dan hebben we nog de Shen gedaan ,deze zijn afstammelingen van Myanmar . Diegene die nog in Burma zijn strijden voor de onafhankelijk van Burma. Het zijn Boedisten, hun tempel is een heel andere architectuur als die van de Boedisten van Thailand.
Hierna zijn we de Heilige Vissen gaan bewonderen en richting Mae Hong Song gereden . Ons hotel van de eerste keer gevonden ,ingecheckt ,gedoucht en t'stad ingetrokken om te gaan eten en iets te gaan drinken om deze wel geslaagde (vermoeiende) dag aftesluiten
Grts Anita en Patrick

• 03 Februari 2014 - 19:42

Carina:

Hallo jullie tweetjes,
    Beter geslapen in een "normaal" bed geloof ik, tja op de grond met een dun matrasje is ook helemaal iets anders hé en wassen in zuiver koud bergwater is toch ook niet voor elke nacht van de vakantie denk ik
    Zo te lezen hebben jullie weeral een heel veel gedaan, gezien en beleefd.
    Het chinese nieuwjaar wordt blijkbaar nogal overal gevierd.
    En de bergvolkeren, die hebben ook een volledig andere levensstijl dan de andere Thai die meer in contact komen met toeristen.

Een heel andere wereld dan het toeristische Bangkok.
    heb vandaag al een deel foto's gezien van Inge, we hebben veel gedaan en ingepakt, volgende maandag komt ze terug helpen.
    groetjes en nog veel plezier verder
    Carina