Dag 15 van Mae Sot naar Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Dag 15 van Mae Sot naar Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Dag 15 van Mae Sot naar Sukhothai

Door: Anita & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

06 Februari 2014 | Thailand, Sukhothai

Vandaag een kort blogje ,het internet doet hier moeilijk . We zullen morgen een uitgebreid verslag uitbrengen over vandaag .
Na enkele uren zijn we aangekomen in Sukothai. Heeft een mooi verleden , en hebben hier de ruïnes afgefietst . Ja ja je leest het goed gefietst.
Morgen rijden we terug richting Chiang Mai. In het WE is daar het bloemenfestival dit zal zeker de moeite zijn .

Vervolg , hopelijk iets betere verbinding ?
Vertrokken rond 8u30 eerst van Mae Sot naar Tak . Een ongelooflijk drukke en zeer gevaarlijke weg . Zeer veel vrachtverkeer in andere richting van Tak naar Mae Sot . Niet te doen . Zeker niet met fiets of scooter , levensgevaarlijk !!! Het landschap onderweg was veel minder mooi . Veel minder landbouw , daar de grond veel armer is en er ook geen water voorziening is om het land te bevloeien . Onderweg bijna van de weg gereden door een tegenligger die aan het voorbij steken was , veel geluk gehad . In Tak richting Sukhothai gereden , veel minder verkeer , en minder gevaarlijk . Rond 11u aangekomen in Sukhothai . Onze bagage vlug gaan droppen in ons guesthouse dat in het nieuwe gedeelte van de stad lag . Dan naar het oude deel van de stad gereden . Daar moesten we een fiets huren om de ruïnes te bezoeken . Nog even een inkom ticket gekocht , en we konden aan onze fietstocht beginnen . Het was wel warm maar af en even verkoeling gezocht onder een van de prachtige oude bomen . Dit is echt een prachtig park dat je zeker eens moet bezoeken als hier in omtrek bent . Tegen 16u naar ons hotel om een frisse douche te nemen , deze hadden we verdiend . S'avonds even langs de groeten en fruitmarkt gewandeld in het nieuwe deel ?? Van Sukhothai . Zeer veel smog , en nog maar te zwijgen over de 100.000 de vogels die een hels lawaai maakten , en overal hun .... Achter lieten . Besluit dat we hier niet op straat aan een van de vele eetstalletjes ons avondmaal hebben genuttigd , en maar naar een leuk restaurantje zijn gaan eten . Daarna nog een chang gedronken bij ons hotel . Morgen terug naar Chiang Mai waar onze tour stopt , afscheid nemen van de gids .
Hopelijk is de bloemenstoet ook zo mooi als onze vorige dagen .
Dat weten we je de volgende keer wel te vertellen .

Groetjes uit het warme Sukhothai
Anita & Patrick

• 06 Februari 2014 - 19:58

Carina:

Hoi Thaitrotters (-fietsers)
    Veel geluk gehad op de weg lees ik in jullie verslag. Ja, rij daar maar eens tussen met u fietske of brommerke.
    Dus Sukhothai is reuze meegevallen, dat had ik al eens gelezen in de gids en het is dus inderdaad waar hoor ik dan van jullie. Het weer valt precies ook nog steeds goed mee.
    De avonturentocht zit er dus stilletjes aan op en nu terug naar de "beschaafdere" wereld.
    Laat de chang maar smaken en dan hop terug naar Chang Maiµ
    groetjes en tot lezen
    Carina