Dag 16 van Sukhothai naar Chiang Mai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Dag 16 van Sukhothai naar Chiang Mai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Dag 16 van Sukhothai naar Chiang Mai

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Patrick

08 Februari 2014 | Thailand, Sukhothai

Vandaag rond 8.30 vertrokken richting Chiang Mai . We hebben een lange rit voor de boeg daar we langs de berg routes rijden . Om zo nog te kunnen genieten van de fenomenale mooie uitzichten van het landschap nl de mooie kleurschakeringen van de bomen als het gras alsook de dorheid op sommige plaatsen . Maar ook van de rijstvelden en andere gewassen .
Soms ook spectaculair ,als je zie hoe de vrachtwagens hier naar boven rijden + hun overgewicht !!!!!!! Hoe dat dat niet omvalt dat versta je niet . Als er 1 in panne staat leggen ze er gewoon een tak achter met wat bladeren aan als gevaren 3hoek .
Onderweg gestopt in Lamphun . Dit is een provinciehoofdstad die niet zo veel wordt bezocht door toeristen .
Het aanzicht van de stad wordt gekenmerkt door een sobere architectuur omringd door waterwegen , in het landschap van rijstvelden en longan (lamyai )-plantages , dit is een zoete vrucht . Waar in augustus bepaalde feestelijkheden rond gebeuren
Wat Phra That Haripunjaya behoort tot de fraaiste en belangrijkste tempels van het Noorden . Volgens de legende staan hier de voet afdrukken in een steen van Boeddha , alsook ligt hier een haar van Boeddha onder een van de ghedi s .
Van hieruit richting ons geusthouse ,afscheid genomen van onze
gids ,gedoucht en naar t stad getrokken voor de bloemfestiviteiten . Aan de Thapae poort waren de praalwagens mooi verlicht . Traditionele dansen zowel van vrouwen als mannen en natuurlijk een Miss verkiezing . Ondertussen nog live muziek ,het was best gezellig . Daarna nog wat rond gekuierd op de nightbazaar en terug naar het hotel .
Grts van Anita en Patrick

• 08 Februari 2014 - 19:52

Carina:

hoi jullie tweetjes,
    allé, de tour zit erop en voor zover dat ik heb gevolgd is alles reuze goed meegevallen.
    nu nog een paar dagen "uitrusten" in Chiang Mai en misschien al plannen maken voor de volgende tour????!!!!
    Geniet nog van die dagen en zeker van het goede weer want bij ons is het veel wind en regen maar nog geen vriestemperaturen.
    Denk eraan, vrijdag 14/02 bij de Jos (rond 19u) voor de "proefdraai".
    Heb voor Tina een vouwfiets gekocht zodat ze gemakkelijk van Hove station naar het restaurant kan en ze kan hem dan ook zeer makkelijk meenemen op de trein.
    Groetjes en tot het volgende verslag
    Carina