Coconut Hill kampot - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Coconut Hill kampot - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Coconut Hill kampot

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

17 November 2014 | Cambodja, Kâmpôt

ADag 17 omgeving Kampot
Rustige nacht . Na het ontbijt een tuktuk genomen om naar coconut Hill te rijden . De tuktuk was niet in al te beste staat en de motor trok het niet zo goed . Langs de zoutvelden gereden .Onderweg afgezet om dat de weg te slecht werd zij hij . Dus de rest van de weg te voet verder in de hitte . Al goed dat er wat wind was , maar later voelde we het wel , beetje verbrand . Door de prachtige natuur gewandeld langs de waterbuffels en kokosbomen en meer tot aan de zee . Daarna terug tot aan de tuktuk gewandeld . Verder gereden om lokaal te gaan eten bij familie van de chauffeur . Dan nog wat aan de rivier met de voetjes in het water gezeten en de mooie vlinders gespot . Op de terugweg nog even de motorolie laten vervangen van de tuktuk . Terug in de stad nog enkele monumenten gaan bezien . Daarna voor de laatste keer in ons stam restaurantje gaan eten . Terug naar het hotel om nog iets te drinken , nog een praatje gemaakt met Bart de Bootman . En moe in ons bed . Morgen gaan we naar Sihanoukville de enige toeristische badplaats in Cambodja . Dus wat uitrusten aan het strand om fit naar huis te kunnen komen .

Groetjes

Verslag uit: Cambodja, Kâmpôt

Cambodja tour

Dag 1-2-3 van Cambodja reis ,

zaterdag 1/11/2014 aan Berchem station vertrokken om 16.25u met bus naar Schiphol.
Aankomst Schiphol rond 18.30u daar inchecken voor vlucht BR076 vertek met Evaairways om 21.40u naar Bangkok . Zeer rustige vlucht gehad .
Aankomst in Bangkok te 14.30u
In de aankomsthal level 2 aan exit door 4 hadden we een afspraak met de taxi van het hotel na enkele malen over en weer zoeken vroeg iemand van de veiligheid wat we zochten , deze persoon heeft voor ons het hotel gebeld , natuurlijk voor een tipje he , na een een half uurtje wachten konden we eindelijk naar het hotel . Amai warm en zwaar bewolk , vochtig . Toen we aan het hotel aan kwamen begon het hevig te regenen . Logies voor 1 nachtje in The COTTAGE hotel . Een goed fris douche genomen , daarna een wandeling gemaakt om de omgeving te verkennen . Een leuk schopping centrum gevonden paseo communitie hal , daar ons eerste thaise hapjes aan de straatkraampjes genuttigd. S'avonds lekker Japans gaan eten . Daarna noch enkele biertjes gedronken in het hotel en 4 games poolbiljart gespeeld , stand 3-1 voor de mannen .
Op tijd in ons bed . Weinig geslapen door het uur verschil. S'morgens om 6u30 opgestaan , lekker Thais ontbijt . Met een kwartiertje vertraging vertrokken om 8u15 richting grens Cambodja . Daar rond 12u aangekomen , onze contact persoon laten opbellen door de chauffeur ,10 min wachten , onze bagage werd op een handkar geladen en werd over de grens gebracht terwijl wij eerst langs de thaise grenspost ons moesten laten uitschrijven . Daarna vroeg onze contact persoon of we snel over de grens wilden of in de lange rij gingen aanschuiven . Eerst nog even onze temperatuur laten meten , beveiliging ebola .Voor 5euro per persoon werden onze paspoorten in orde gebracht en waren we na 5min de Cambodjaanse grens over , dit was een luxe zeker bij een temperatuur van 30 Gr , visum hadden we al thuis aangekocht . Onze bagage stond aan de bus halte al klaar .Dan gratis bus uit jaren '60 die ons verder naar de plaats bracht waar ons busje ons kwam ophalen . Onze eerste indruk Cambodja , stofferig en vuil , de claxon van het busje werkte zeer goed . Rond 15u30 aangekomen in ons hotel , goed ontvangen en uitleg gekregen over onze volledige Cambodja Tour door iemand van Cambodian travel partner . Daarna rondtoer per tuktuk door de stad Siem Reap en een wandeling door de Old market , maar jammer genoeg was er een stroompanne . Daarna ons gaan verfrissen en terug te voet naar de Old market om iets te gaan eten . Voor nog geen 8dollar per persoon een lekkere BBQ schotel en 2 mochito's . Morgen gaan we Ankor Wat en omgeving bezoeken .

Groeten Anita , Carina , Urbain en Patrick