Vrijdag yogjakarta ,Solo tot in Tawangmangu - Reisverslag uit Garut, Indonesië van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Vrijdag yogjakarta ,Solo tot in Tawangmangu - Reisverslag uit Garut, Indonesië van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Vrijdag yogjakarta ,Solo tot in Tawangmangu

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

29 Mei 2015 | Indonesië, Garut

We verlaten vandaag het Prambanan guest house , dit hadden we geboekt omdat we de tv reportage van Vlaanderen vakantie land hadden gezien en dat er zeer goed uitkwam . Graag willen we jullie onze persoonlijke ervaring mee geven . Het was gezellig eens enkele landgenoten te ontmoeten en eens wat ervaring en reisverhalen te horen . Het guest house zelf vinden we niet echt de Max , zelfde gehoord van andere Belgen die er logeerde , die hadden er ook meer van verwacht . de kamer is zeer klein , in de douche moet je lang wachten voor er warm water is , geen toilet artikel voor zien , alleen een stukje zeep , zelfs geen glas om water in te doen om je tanden te poetsen was er niet , 1 flesje water per persoon voor het aantal dagen je verblijft , wel warm water voorziening voor thee , geen koud water . Mooi zwembad met leuk decor en aanplanting maar met maar 4 ligbedden voor 12 kamers . Sorry dit moest even gezegd worden , hadden er veel meer van verwacht .
Wij weg , nog even geld gewisseld in de stad , en richting Solo gereden . Onderweg nog een palmsuikerriet fabriek bezocht , deze bestaat al uit de jaren eind 1800 . Fabriek is uit de tijd van de Nederlandse collonisatie .Machine's uit Nederland van gebroeders Stork & Co. Uit Hengelo uit begin 1900 .de fabriek was in onderhoud en wordt in juni terug opgestart . Ze werken er in 3 schiften , per shift 500 man . Mensen verdienen 1.800.000idr ongeveer kleine 130€ per maand . In Solo nog even een traditionele markt bezocht en wat fruit en koekjes gekocht , aan Europese prijzen ons gedacht , maar wij zijn blank he . Verder gereden naar Candi Sukuh een tempel . Zeer mooie route langs een prachtig landschap . Nog wat tol betaald voor het dorp door te rijden ??? Ach ja . Boven nog inkom kaartjes gekocht , een doek om gebonden gekregen . Na 10 hadden we alles gezien . Het was spijtig dat het bewolkt was want anders zou men hier een prachtig uitzicht hebben . Nog even een resort bezocht , prijs was iets te duur voor het aanbod , wel zeer mooi gelegen , maar ja het weer zat niet mee bewolkt . Dus maar terug de berg af gereden tot in het dorpje Tawangmangu , eerste hotel gestop Bintang hotel , is nog nieuw , mooie grote kamer voor heel weinig geld (18€) vermoeden dat we hier helemaal alleen logeren . Even het dorpje in gewandeld , hier spreek men nergens een woord Engels . Over de grote groenten markt gewandeld , leuke ervaring , hebben wat fruit gekocht met gebaren taal . Mensen vonden het zelf ook heel leuk . Dan nog wat gaan eten bij locals aan een kraampje , hopelijk morgen geen darm problemen . Dit was het dan weer voor vandaag . Tot morgen .

Anita & Patrick
Salamat Malan