Door het prachtige Lahu landschap naar de Bromo - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Door het prachtige Lahu landschap naar de Bromo - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Door het prachtige Lahu landschap naar de Bromo

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

31 Mei 2015 | Indonesië, Malang

Zaterdag 30/5 en zondag 31/5
Vertrokken na een ontbijt van 1boterham met een klein beetje chocolade pasta tussen . Maar de zichten direct na het vertrek waren zeer prachtig ., oneindig mooi . Heel veel verschillende groenten en aardbeien werden er op de flanken van de Lahu berg gekweekt . Passeerden verschillende steden oa. Mandium dit is afgeleid van mammady en wil zeggen geest , geheimzinnig en misterieus . De mensen hier geloven nog sterk in de legendes . Er zijn nog gevechten onder de verschillende clans . Hier is ook meer industrie . Onderweg nog een sotto ayam gegeten in een plaatselijk restaurantje , zeer lekker . Dan onderweg aan een stalletje gestopt om durian (stinkvrucht) fruit te proeven . 35.000idr voor een hele durian . Ik luste het niet maar Anita wel en gids vond dit een lekkernij. Er is lekkerder fruit hier . Onder weg nog door dorp Nganjuk gereden , wind dorp , hier werden veel kleurrijke vliegers langs de weg verkocht . Dit is een sport hier , je ziet er vele kinderen mee bezig .Ook veel zeer enorme hout wortels teak , waaruit van alles wordt gekapt , tuin meubels enz . Verder gereden langs Batu genaamd appel stad . Aangekomen in Tlogomas guest house tegen de avond . Dit hotel was zeer prachtig als nieuw en niet te duur , aanrader , gevonden en geboekt via booking.com .
Iets later hebben we het chaotische verkeer getrotseerd (bangelijk)en zijn op zoek gegaan naar een restaurantje . Uiteindelijk iets prachtig gevonden Baiduri café resto , we dachten wat gaat dat hier kosten . Toch binnen gegaan en de prijskaart was zeker niet te duur . Zeer lekker gegeten in in prachtig decor , aanrader .
Terug door het hels verkeer naar ons hotel .
Tot morgen om 6u weer op .

Zondag 31/5 richting Bromo
Na degelijk ontbijt nog even door Malang gereden en een parkje bezocht aan het stad huis , en nog even door de straten met huizen Gereden van Nederlandse architectuur . Verder gereden naar de grootste theeplantage van oost java gelegen op de flanken van de Lawang berg . Deze is uit de coloniale tijd van Nederland . Onze tickets betaald . Kleine rondleiding door onze gids want op zondag was het niet mogelijk om de fabriek te bezoeken . Waren wel vele locale mensen die hier hun zondagse uitstap maakten . Een uurtje rondgewandeld in de prachtige plantage met zijn mooie natuur en vlinders . Verder gereden en onderweg nog iets gegeten , dit was iets minder smakelijk . Gestopt bij een supermarkt om inkopen te doen , want morgen moeten we om 2.30u opstaan om naar de zonsopkomst over het bromo gebied te gaan kijken . Dus enkele koeken en drinken gekocht . Verder omhoog langs een mindere weg , vele putten ,spijtig genoeg in de mist naar boven gereden .
Nu zijn we in hotel Yoschi , veel geld voor een piep kleine kamer met douche in de tuin . Kamer met douche was 3x zo duur , en dit voor maar enkele uren geslapen .Maar ja hier is niets anders te vinden en daar profiteren ze van he . Eten kan je alleen hier in het restaurant van het hotel , daar profiteren ze ook nog eens van en vragen 20% taks . Onze jeep voor morgen vroeg is al gereserveerd . Nu maar hopen dat de zon zijn werk doet en er een prachtige ochtend van maakt . Zullen eens heel vroeg in ons bedje gaan . Tot morgen .
Anita & Patrick

• 31 Mei 2015 - 18:53

Carina:

Hoi jullie tweetjes,
    zo te lezen hebben jullie al heel wat gezien ginds. Ook veel verkeer lees is.
    Allé vooruit, eindelijk eens van de durian geproefd. Ik vind het ook wel lekker, maar je hebt wel gelijk er is zeker lekkerder fruit te vinden.
    Spijtig dat je op zondag de theefabriek niet hebt kunnen bezichtigen, m.aar dat de plantages spektaculair zijn geloof ik vast.
    Slaap wel en goed maar kort heb ik gelezen en hopelijk zien jullie een mooie zonsopgang.
    tot het volgende verslag
    groetjes van ons allemaal