Van Jakarta via Puncakpas tot Cianjur - Reisverslag uit Cianjur, Indonesië van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Van Jakarta via Puncakpas tot Cianjur - Reisverslag uit Cianjur, Indonesië van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Van Jakarta via Puncakpas tot Cianjur

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

22 Mei 2015 | Indonesië, Cianjur

Vrijdag onze eerste dag Java .
Om 6.30u opgestaan , lekker gaan ontbijten in het hotel . Rond 8 eerste ontmoeting met onze gids Djaelani . Uit gescheckt bij het hotel . Terug het drukke verkeer in van Jakarta , eens op de snelweg was er wat vlotter verkeer . Om de paar km moesten we stoppen om peage te betalen . Dan verder nog even halt gehouden bij een supermarkt , om te parkeren moest je betalen , dan staat er ook nog eens iemand om u terug tussen het verkeer te loodsen weer betalen (2000idr) . Verder gereden richting Puncakpas langs Bogor , daar file en veel straatverkopers met allerlei eten en speelgoed , ook bedelaars . Verder langzaam over de Puncakpas eerste stop bij het Telaga Warna meer , hier moesten we 100.000idr per persoon betalen dit is een kleine 7€ . Echt zijn prijs niet waard om wat bruin water in een meertje te zien , daar nog een wandeling tussen de theeplantage gemaakt , en enkele apen gezien met baby,s . Dan verder naar de botanische tuin van Cibodas gereden . Hier moesten we eerst betalen om het gebied te betreden , en daarna om de tuin te bezichtigen . Je kon de tuin met de wagen of te voet bezoeken . Wij kozen om dit te voet te doen omdat we de laatste dagen al genoeg gezeten hadden . Zeer mooie tuin zeker de moeite en zijn prijs waard , hier hebben we 2 uurtjes rondgewandeld . Dan op zoek naar een hotel . Het eerste waar we stopte Palace Hotel , vielen we op ons gat van de prijs goedkoopste kamer 1.850.000 idr , dat vonden we te veel van het goede om 1 nachtje te slapen . Verder gereden hotels genoeg . Volgende hotel rook de kamer zeer duf , dan maar verder . 3 x goede keer Bintang Raya hotel , nog beetje van de prijs afgepingeld , hier konden we voor 300.000idr slapen . Geen luxe , en douche zoals in de oude tijd , er was warm en koud water , ieder appart , warm water kon je niet onder gaan staan want dan verbrande je , dus warm water in een badje laten lopen en er koud water aan toe voegen , en zo je met een schep afspoelen . Wat zijn wij toch luxe gewend ! Nog even met de gids plannen voor morgen besproken . Tegen 19u in Sindanglaya restaurant iets verder langs de weg gaan eten . Rijst met kippesate's , en nasi met kip en champions , was lekker . Maar Op vallend is dat de prijzen hier toch veel duurder zijn dan in andere Aziatische landen . Dit zou vooral in het westen van Java zijn is ons gezegd , omdat hier de welstellende mensen leven en wonen . Terug naar ons hotel gewandeld en deze blog geschreven . Het was lichtbewolkt tot bewolkt , aangename temperatuur en vochtigheid , geen regen gehad , ideaal .
Tot morgen .

Anita & Patrick

• 22 Mei 2015 - 19:15

Carina:

Hoi jullie tweetjes,
    de eerste dag zit erop. Heb gelezen dat je toch voor het moment voor alles en nog wat moet betalen.
    Maar het kan natuurlijk wel dat je in het dure gedeelte van het eiland bent. Raar geld daar, doet me denken aan de lire van vroeger.
    wacht op een paar foto' s he
    Groetjes
    Carinai