Van Garut naar Baturaden en verder naar Borodudur - Reisverslag uit Garut, Indonesië van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Van Garut naar Baturaden en verder naar Borodudur - Reisverslag uit Garut, Indonesië van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Van Garut naar Baturaden en verder naar Borodudur

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

26 Mei 2015 | Indonesië, Garut

Maandag 25/5
Vandaag weer vroeg opgestaan om na het ontbijt richting Baturaden te rijden . Eerst nog even wat geld gaan wisselen bij een bank en nog even langs een chocoladewinkel gegaan . Dit is een specialiteit van Garut , het is zoet ofwel spicy++++ . We hebben van de spicy mogen proeven en gegarandeerd . Daarna de dagelijkse files getrotseerd ,geweldig was dat .
Na een uurtje zijn we aangekomen in het traditioneel dorp van vroeger " Kampung Naga " genaamd . Hier leeft men nog zonder electriciteit en een gids stond ons al op te wachten . We afdalen langs een trap van 430 treden , deze waren netjes aangelegd en niet te steil . Het dorp bestaat uit 110 huizen met ongeveer 320 bewoners , zowel jong als oud . De gids was een aangename persoon die veel wist te vertellen over het leven in de Kampung . We mochten zelfs zijn huis bekijken .Stroom wordt voorzien met accu's en petroliumlampen . Na de rondleiding moesten we nog even iets in het gastenboek schrijven . Terug de trap op tot aan de parking . Verder gereden langs weeral het mooie landschap . Over de grens wan west naar centraal Java . Het landschap veranderde van rijst en groente teelt naar meer bos met vooral teakhout en rubberplantage's , en hout voor paletten . Dus veel trucks volgeladen met hout . Je kan al raden hoe snel we vorderden . Nog even halt gehouden om iets te eten aan een park voor de lokale bevolking , waar vele apen de vuilbakken leeg haalde . Eindelijk aangekomen in baturaden , het was al donker , gestopt bij hotel Rosanda , kamer was te duur voor wat ze bood . Verder naar de cottages rosanda , deze kamer was prijs kwaliteit doen baar . Hier maar geboekt . Juist op tijd binnen onze eerste stortbui , de chauffeur maar gebeld om te vragen of hij ons naar een restaurant kon brengen . In het restaurant werden we hartelijk onthaald . Heel lekker gegeten . Terug naar naar cottages om te gaan genieten van de nachtrust .

Dinsdag na het toast ontbijt verder gereden naar het park met de 7 watervallen . Inkom betaald en tot aan de parking in het park gereden waar we weer langs een trap naar de verschillende kleine watervallen met heet water zijn gaan kijken . Een leuke wandeling van iets langer dan een uurtje . Bij de eetstalletjes enkele nieuwe lokale specialiteiten geproefd en dan verder naar Borobudur . Een lange rit afwisselend langs mooie en minder mooie wegen , soms slechte weg die ze aan het herstellen waren . Veel regen .Onderwegen nog lekker gegeten bij locals . Eindelijk aan gekomen , eerste hotel veel te duur , dan maar weer een kamer in een guesthouse genomen , niet ver van de tempels vandaan , zodat we morgen om 6u als het open gaat deze kunnen bezoeken . Vlug nog iets gaan eten , we waren kletsnat want het valt er bakken uit .

Tot morgen misschien
Anita & Patrick

• 27 Mei 2015 - 09:23

Carina:

Hoi,
    Heb foto's gezien, ziet er inderdaad indrukwekkend uit. Spijtig van de files elke dag. En ja, de slechte wegen, ik denk dat dit een beetje eigen is aan de landen met een fel regenseizoen.
    Bij jullie stortbui, hier redelijk goed weer, alle, voor het moment toch.
    Jullie hebben degroetjes van Urbain, die is naar hier gekomen gisteren. Hij loopt zonder krukken en kan zeergoed plooien en strekken
    Van ons allemaal ook de groetjes natuurlijk.
    Ik zie uit naar jullie volgend verslag en foto's
    Carina