Dag 6 van Chiang Mai naar Lampang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Dag 6 van Chiang Mai naar Lampang - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Dag 6 van Chiang Mai naar Lampang

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

28 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallo iedereen ,
Vandaag zijn we gestart aan onze rondtoer in het noorden van Thailand . Begon al op zijn Thais , gids moest eerst nog even wat bankverrichtingen in orde maken voor zijn dochter . Daar door een uur later vertrokken in Chiang Mai richting Lampang . Onze eerste stop was het Thaise olifantenopvang - en trainingscentrum . We moesten ons haasten want de schouw begon om 11u deze was al bezig , toch zeker de moeite waard , zeer weinig volk . De olifanten werkten met boomstammen en maakten zeer mooie schilderijen . Na schouw dieren wat bananen gevoerd , daarna naar enkele jonge olifantjes die daar in het centrum geboren zijn gaan kijken , deze waren 3 maand , 6 maand en bijna 3 jaar oud , leuk om te zien . Dan nog even naar het olifantenziekenhuis gaan kijken . Daarna zijn we verder gereden en even halt gehouden bij een rarara marktje natuurlijk . Onze gids kocht enkele houten zitjes voor zijn ouders . Wij hebben een lokale lekkernij gekocht , soort rijstekoek met noten , niet slecht . Daarna verder gereden naar de wat phra that Lampang luang , mooi tempelcomplex uit de lanna cultuur . Daar op het marktje rijst met kip gegeten , zeer lekker ! Dan verder naar hotel in Lampang . Onze gids vond het hotel niet . We hadden hem toch tijdig alle gegevens gegeven , maar ja zonder gps . Na 37 keren stoppen en vragen waar het hotel was , toch gevonden . Het strafste vanal is dat we er zeker 3 x waren voorbij gereden . Zelfs in het hotel juist om de hoek de weg gevraagd , en deze stuurde ons nog naar de andere kant van de stad . Uiteindelijk Pin hotel gevonden . Vlug gedoucht want rond 6 u stond er een koets klaar om ons door de oude stad te rijden . Was prachtig zeer veer oude houten huisjes gezien . Daarna om de hoek van ons hotel zeer lekker uitgebreid gaan eten in plaatselijk restaurantje , voor geen geld , ongelooflijk ! Nu naar bed en morgen rijden we naar Chiang Rai .
Tot morgen Patrick en Anita

Ps. reacties altijd welkom

• 28 Januari 2014 - 17:30

Inge:

Hey jullie 2tjes
    Echt leuk om het hier te kunnen volgen ;-)
    Hoop dat je rondtrip goed verlopen is.
    Blijf het hier wel volgen, maar ga er niet elke keer iets op reageren.
    Geniet ginder maar goed van het warme weer want hier is het koud.
    Tot op Skype.
    X Inge