Dag 19 Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Dag 19 Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Dag 19 Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Patrick

10 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag niet veel gedaan , even aan het zwembad gelegen en dan maar over gestapt naar wat actie . Alhoewel het weer fantastisch was om in het zwembad te springen hebben we toch maar gekozen om te gaan wandelen . Patrick is niet zo'n waterrat en ik had er ook zo geen zin in . Dus wij ons ons boekske gepakt en wat op zoekwerk gedaan .
Bij de eerste dagen stond "Wat Umong " nog op de lijst vandaar dat we dat vandaag zijn gaan doen . Dit is een beetje afgelegen van de stad . Volgens den Trotter stelde het niet veel voor en volgens de Rough guide Thailand was het een misterieus park . Dus onze nieuwsgierigheid werd een beetje aangewakkerd . Het is eigenlijk eerder een parkcomplex dan een tempelcomplex . We hebben hier wel een mooie wandeling kunnen maken. We hebben de Chedi bezocht ,hieronder bevonden zich gangen (Umong) zodat in het verleden de monniken hier ter allertijden bereikbaar waren.
Eigenlijk was het wel een beetje geheimzinnig , de monniken hebben hier wel degelijk hun verblijf in het bos . Hier en daar hangen er spreuken in de bomen (op een planske) geschreven in het Thais en of gebroken Engels van sommige wordt je wel even stil of zet toch aan tot nadenken .
In het bos vlogen zeer mooi gekleurde vlinders,alsook mooie vogels en zelfs hebben we herten gezien . Het was onvoorstelbaar dat dit in de stadsrand gelegen is. Eens in het complex overheerste de stilte en de geluiden van de natuur . Hier is ook een bezinniggsoord,daar hebben we voor gepast .
We hebben hier toch dik 3uur gewandeld . Enzo was de dag weer voorbij gevlogen .
Onze chauffeur weer gecontacteerd om zo weer naar het stad te gaan de hond was er weer bij ,die rijd gewoon mee , gezellig .
Wat morgen de dag brengt zullen dan wel zien .
Grts Anita en Patrick

• 11 Februari 2014 - 19:38

Carina:

er bestaan dus toch nog pareltjes inde "steden".
    zo een wandeling tussen natuur en spreuken zet je soms toch aan het denken nietwaar
    Heb de foto van het hert gezien op GSM van Inge
    We hebben veel werk verricht maandag en de kasten in de living zijn volledig leeg.
    Zaterdag brengen Urbain en ik een heel deel naar het containerpark, dus het schiet wel op maar.... er moet toch nog veel gedaan worden.
    Och, we hebben nog tijd nietwaar.
    Inge mag vrijdag mee uit eten bij de Jos, heb erachter gevraagd en dit was geen erg, dus als ze wil is het geen probleem