Dag 14 van Mae Hong Song naar Mae Sot - Reisverslag uit Mae Sot, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Dag 14 van Mae Hong Song naar Mae Sot - Reisverslag uit Mae Sot, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Dag 14 van Mae Hong Song naar Mae Sot

Blijf op de hoogte en volg Patrick

05 Februari 2014 | Thailand, Mae Sot

Vandaag vroeg opgestaan zo rond 06.30 voor om 7.15 te gaan ontbijten voor om 8 u doorterijden .
Het ontbijt is hier overal buiten en om eerlijk te zijn het is hier dan wel koud zo rond de 10 a 15 graden . Dus kunnen wel een fleecevest gebruiken . Overdag is het hier dan heet want gisteren middag was het 32 graden in de schaduw maar s'avonds koelt het terug geweldig af .
Vandaag hadden we een lange rit achter de boeg nl 400 km op bijna 10 uur. De weg lag vanaf Mae Serang slecht bij om niet te zeggen zeer slecht .
Onderweg hebben we fantastisch mooie uitzichten gezien ,we geraakte niet uitgekeken . Ook verschillende controle posten gepasseerd . Zelfs hebben we de weg markering zien schilderen ,verschiet niet, met een verfborstel !!!!!
Het eerste uur was het wel stil in den auto nl gisteren zijn we na het eten nog in een café binnen geweest waar nog allemaal verschillende nationaliteiten Van toeristen zaten en ja je geraakt aan de klap ge drinkt iets en t'was direct wat later dan we hadden gedacht. Den ene was daar op vakantie en die is er nog , iemand van Nederland was al een half jaar van huis kwam van New Zeeland ,dan Australië en nu 5 weken in Thailand zonder enige voorbereiding . Ze ging verder op de tips van andere ,het enige wat ze wist wanneer ze naar het volgende door reisde . Enzo nog van die verhalen nl. We zijn in Thailand en zien wel .
Bijna in Mae Sot aangekomen ,passeerde we vluchtelinge kampen. Nl hier wonen meer dan 10 000 mensen die gevlucht zijn uit Myanmar . Ze leven hier in erbarmelijke omstandigheden .
Eindelijk aangekomen ,ons hotel opgezocht ,gedoucht en gaan eten . Dit was lekker,een Thaise fondue.
In hotel hebben we goed gezelschap nl studenten tandheelkunde die hier een feestje aan het bouwen waren met de nodige drank. Maar als we terug kwamen van het eten was het al stil ????????
Hopelijk blijft het stil .
Tot morgen met wat meer nieuws .
Grts Anita en Patrick