Dag 17 in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Dag 17 in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Dag 17 in Chiang Mai

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Patrick

09 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag eens uitgeslapen ttz om 8 uur opgestaan en rustig ons klaar gemaakt om te gaan ontbijten . Onze was nog eens uitgezocht en laten wassen . Dat kost hier geen geld als ge weet dat je voor 1euro tussen de 44,oo a 44,50 bath krijgt dan kun je zeker rekenen wat ons kost (per kilo = 50 bath )
We hebben rustig rond gewandeld in de nieuwe stad richting trein station . We hadden een vermoeden dat we daar de voorbereidingen konden bewonderen van de praalwagens en ons gedacht werd bevestigd .
Na de middag hebben we wat op het terras van ons hotel gezeten , deze was aan de Ping gelegen . Leuk .
In de late namiddag zijn we afgezakt naar de route van het bloemen festival . Wat een volk !!!!!!
We hebben een dik uur moeten wachten voor ze begonnen ,dan hebben we maar plaats genomen op de straat zoals iedereen .
Maar het wachten werd ons dik en dubbel beloond met een pracht van wagens versierd met verschillende thema's . Maar niet politiek gericht ,eerder natuur enzo.....
Tussen de wagens liepen er groepen , ofwel muziekband, dansende groepen , per streek de typische klederdrachten , enzo ....
Na 4,5 u was het voorbij , echt heel mooi !!!! En als afsluiter een pracht van een vuurwerk .
Onderweg onze sociale contacten verruimd ,gaan eten en naar het hotel . Het was weer een geweldige dag ;-) :-3 :-)
Grts

• 11 Februari 2014 - 19:30

Carina:

Lees dat alles fantastisch was, heel waarschijnlijk zelfs beter dan dat je misschien verwacht had.
    Zo'n optochten zijn toch helemaal anders dan hier hé, meer "echt" en inderdaad zonder het politieke, enz.
    Geniet nog hoor van alles en nog wat.
    groetjes
    Carina