Battambang en omgeving - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Battambang en omgeving - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Battambang en omgeving

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

10 November 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Dag 9 - 10 van Cambodja reis ,

We verblijven in Deluxe Villa , prachtige kamer mooi zwembad .
S'morgens keuze uit 4 verschillende ontbijten . Lekker ontbijt spek met eieren , hesp , toast en baget . Lekkere verse ananas en banaan . Om 8.30 stond onze tuktuk driver al te wachten , hij was ook onze gids . Deze tuktuk was groter dan die van gisteren , ruimte genoeg . De gids noemde ? ? , zeg maar Lucky dat betekend het zelfde zei hij . Als eerst reden we naar het bamboetreintje , wat was dat ? Dit treintje wordt aangedreven door een grasmachine motor . Er is maar 1 spoor voor beide richtingen , dus als je een tegen ligger tegen komt moet 1 van beide zijn trein van het spoor halen zodat de andere kan passeren . Mooie natuur en prachtige vlinders gezien onderweg . Op einde moest het treintje van het spoor , en hebben we een Steenbakkerij bezocht die gesloten was . Treintje gedraaid en terug naar vertrek plaats . Dit was een zeer leuke ervaring , als je hier bent moet je dit zeker doen . Dan verder met de tuktuk naar de killing fields van Battambang waar op de muren de gruwelijke praktijken afgebeeld staan van de rode khmer . Hier word je wel even stil van . Dan wat uitleg in stilte (want hier mag niet over gesproken worden) over het huidige regime , dat al niet veel beter is . Corruptie en nog veel meer . Dan verder zijn we gaan kijken naar de kleine ambachtelijkheden van de lokale bevolking , rijstcrispies maken , die gebruiken ze om loempia's te maken. Dan rijstwijn , straf spul , vispasta maken van minste kwaliteit vis voor de arme of dieren . Lekker gaan eten bij Jan een Nederlander die een zeer mooi resort uitbaat Battambang resort , wel iets van het centrum gelegen . In de namiddag zijn we met de jeep naar boven op de berg gereden om een tempel te bezoeken , als ook de grot waar vele mensen op gruwelijke wijzen vermoord zijn door de Rode Khmer.
Daarna naar een grot waar tegen duisternis miljoenen vleermuizen deze grot verlaten , dit duurt wel een 40tal minuten voor ze allemaal buiten zijn . Daarna terug naar het hotel . Lekkere douche genomen , daarna lekker gaan eten voor nog geen 4 dollar de man . Nog even de bar van het hotel bezocht om iets te vieren , daarna weer moe maar voldaan gaan slapen .
Maandag Ontbijt om 7.30u , tegen 8.30u terug met de tuktuk op weg om de streek te bezichtigen . Eerst een hangbrug bezocht , daarna op zandwegen langs de velden en dorpen gereden waar ze nog nooit Europeanen hadden gezien . Wederom veel armoede gezien , maar de mensen zijn er allemaal even vriendelijk en begroeten je al van ver . Daarna nog de enige wijngaard en wijn gaan proeven van Cambodja . Niet te vergelijken met onze wijnen . Terug naar het hotel om ons even in het zwembad te verfrissen . Tegen 1.30u kwam de gids ons terug ophalen om echt Cambodjaans te gaan eten . We kregen een kom rijst en er werden wel 6 gerechten of soepen aangebracht , met 5 personen goed gegeten voor 8dollar alles samen . Nog even wat drinken gaan kopen voor de lange bus reis morgen naar Phnom Penh . Wat hadden we een leuke tijd met onze gids Lucky . Na het avond eten nog enkele spelletjes pool gespeeld in het hotel . Stand 6-2 voor de mannen .Tot een volgende verslag .
Anita , Carina , Urbain , Patrick

Groeten Anita , Carina , Urbain en Patrick

• 11 November 2014 - 14:55

Fred:

Genieten maar maat zou ik zeggen :-) ziet er al een fantastische reis uit moet ik zeggen alleen die hitte zou niks voor mijn zijn :-( groetjes daar .

• 11 November 2014 - 20:00

Nicole:

Plezant om jullie reis hier te volgen,al veel ervaringen gezien en meegemaakt.
    Het is ook geen gewoone reis he? Nog veel genieten en ik blijf volgen hoor.
    Groetjes aan Carina en de mannen.

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja tour

Dag 1-2-3 van Cambodja reis ,

zaterdag 1/11/2014 aan Berchem station vertrokken om 16.25u met bus naar Schiphol.
Aankomst Schiphol rond 18.30u daar inchecken voor vlucht BR076 vertek met Evaairways om 21.40u naar Bangkok . Zeer rustige vlucht gehad .
Aankomst in Bangkok te 14.30u
In de aankomsthal level 2 aan exit door 4 hadden we een afspraak met de taxi van het hotel na enkele malen over en weer zoeken vroeg iemand van de veiligheid wat we zochten , deze persoon heeft voor ons het hotel gebeld , natuurlijk voor een tipje he , na een een half uurtje wachten konden we eindelijk naar het hotel . Amai warm en zwaar bewolk , vochtig . Toen we aan het hotel aan kwamen begon het hevig te regenen . Logies voor 1 nachtje in The COTTAGE hotel . Een goed fris douche genomen , daarna een wandeling gemaakt om de omgeving te verkennen . Een leuk schopping centrum gevonden paseo communitie hal , daar ons eerste thaise hapjes aan de straatkraampjes genuttigd. S'avonds lekker Japans gaan eten . Daarna noch enkele biertjes gedronken in het hotel en 4 games poolbiljart gespeeld , stand 3-1 voor de mannen .
Op tijd in ons bed . Weinig geslapen door het uur verschil. S'morgens om 6u30 opgestaan , lekker Thais ontbijt . Met een kwartiertje vertraging vertrokken om 8u15 richting grens Cambodja . Daar rond 12u aangekomen , onze contact persoon laten opbellen door de chauffeur ,10 min wachten , onze bagage werd op een handkar geladen en werd over de grens gebracht terwijl wij eerst langs de thaise grenspost ons moesten laten uitschrijven . Daarna vroeg onze contact persoon of we snel over de grens wilden of in de lange rij gingen aanschuiven . Eerst nog even onze temperatuur laten meten , beveiliging ebola .Voor 5euro per persoon werden onze paspoorten in orde gebracht en waren we na 5min de Cambodjaanse grens over , dit was een luxe zeker bij een temperatuur van 30 Gr , visum hadden we al thuis aangekocht . Onze bagage stond aan de bus halte al klaar .Dan gratis bus uit jaren '60 die ons verder naar de plaats bracht waar ons busje ons kwam ophalen . Onze eerste indruk Cambodja , stofferig en vuil , de claxon van het busje werkte zeer goed . Rond 15u30 aangekomen in ons hotel , goed ontvangen en uitleg gekregen over onze volledige Cambodja Tour door iemand van Cambodian travel partner . Daarna rondtoer per tuktuk door de stad Siem Reap en een wandeling door de Old market , maar jammer genoeg was er een stroompanne . Daarna ons gaan verfrissen en terug te voet naar de Old market om iets te gaan eten . Voor nog geen 8dollar per persoon een lekkere BBQ schotel en 2 mochito's . Morgen gaan we Ankor Wat en omgeving bezoeken .

Groeten Anita , Carina , Urbain en Patrick