Cambodja Phnom Penh en Kep - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Cambodja Phnom Penh en Kep - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Cambodja Phnom Penh en Kep

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

14 November 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Dag 11 met de bus van Battambang naar Phnom Penh
Rond 7.30u nog een lekker ontbijt genuttigd . Om 8.30u stond de tuktuk al klaar om ons naar het busstation te brengen . Daar aangekomen kregen we onze genummerde bustickets . De reis zou een 6tal uren duren .Enkele minuten later stopte onze bus en kon de bagage in de koffer . Het was een reis bus uit de jaren '70 . Redelijk stipt iets na 9u vertrokken . Eerste stop rond 11u , om iets te drinken of plasstop . Terug verder . Dan rond 12.30u tweede stop . Iedereen spurtte de bus uit naar een etensstalletje. Wij oei was dat allemaal . Toilet even opgezocht . Toen zagen we dat het eten inbegrepen was in de reis . Toch maar wijselijk aan een ander stalletje een ananas gekocht . Na een half uurtje pauze verder . Rond 14.30u plasstop . En dan verder naar de hoofdstad . Eindelijk rond 16u aangekomen aan de eind halte . Daar stonden 2 tuktuks ons op te wachten . Dan begon een helse tocht door het verkeer in de stad , er was een omleiding omdat op dat moment de koning langs de staten naar het plein ging om de feestelijk heden af te sluiten van de nationale feestdag .Eindelijk na een half uurtje aan het hotel aangekomen . Daar alle formaliteiten vlug vervuld . Vlug gaan verfrissen en even op verkenning langs het plein . Daarna gaan eten waar natuurlijk een biljart stond . Nog enkele spelletjes gespeeld en dan terug naar het hotel . Grand king boutique hotel
Het geen ons zal bijblijven van de busreis is de claxon die om de 5sec ging , en het lawaai en de koude van de airco , als ook het stof .
Groetjes

Dag 12 Phnom Penh
Om 7u lekker ontbijt in het hotel genuttigd . Daarna om 8u af gehaald om met de tuktuks de stad te verkennen . Eerste wat we bezochten was de Wat Phnom op de genoemde berg . Daarna hebben we alles rond het koninklijk paleis en de zilveren pagode bezocht .
Dan zijn we verder gereden naar de gevangenis S21 genaamd . Hier een hele uitleg gehad over het verleden , de gruwelijke daden van de rode khmer in de jaren '70 tijd van pol pot . Daarna verder gereden 15km buiten de stad naar de killing fields . Hierna zijn we iets gaan eten in een mooi Cambodjaans restaurant . Tegen 15u door het helse verkeer + smog en het stof ,terug naar het hotel . Verfrist en daarna een wandeling langs de rivier gemaakt . Nog even over het onafhangkelijkheidsplein gewandeld . Terug naar hotel om lekker te verfrissen in het zwembadje op de 7de verdieping . Daarna gaan eten , nog even een klein wandeling gemaakt en daarna gaan slapen .

Dag 13
na het ontbijt om 9u afgehaald met mini busje . Eerst nog vele km aan zeer langzaam tempo om de stad te kunnen verlaten . Dan vele km op een drukke weg , met veel langzaam vrachtverkeer . Uiteindelijk de laatste 80km rustig verkeer en vlotte de rit toch nog een beetje . Rond 12.30u aangekomen aan het Spring Valley Resort te Kep . Alles vlug naar kamer gebracht , verfrist en er op uit . Lokaal iets gaan eten , daarna wandeling langs het water naar de crabbenmarkt . Wat rond gewandeld en terug per tuktuk naar hotel . Daarna iets gaan drinken en lekker gegeten in het hotel . Vroeg in bed .

Dag 14
Na ontbijt even aan het zwembad gelegen . Rond 10.30u een wandeling in het Kep nationaal park gaan maken . Mooie uitzichten over Kep en omgeving , mooie vlinders en vogels , zelfs enkele apen gezien . Warm warm en nog eens warm . Tegen 13.30u terug aan het hotel . Vlug even af koelen in het zwembad . Tuktuk genomen naar markt en daar iets gegeten . Terug naar hotel voor de siësta . Daarna terug naar strand om de zonsondergang te fotograferen . Wederom lekker gaan eten in bar van het resort . Op tijd in ons bed . Morgen gaan we naar Kampot .

Groetjes

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Cambodja tour

Dag 1-2-3 van Cambodja reis ,

zaterdag 1/11/2014 aan Berchem station vertrokken om 16.25u met bus naar Schiphol.
Aankomst Schiphol rond 18.30u daar inchecken voor vlucht BR076 vertek met Evaairways om 21.40u naar Bangkok . Zeer rustige vlucht gehad .
Aankomst in Bangkok te 14.30u
In de aankomsthal level 2 aan exit door 4 hadden we een afspraak met de taxi van het hotel na enkele malen over en weer zoeken vroeg iemand van de veiligheid wat we zochten , deze persoon heeft voor ons het hotel gebeld , natuurlijk voor een tipje he , na een een half uurtje wachten konden we eindelijk naar het hotel . Amai warm en zwaar bewolk , vochtig . Toen we aan het hotel aan kwamen begon het hevig te regenen . Logies voor 1 nachtje in The COTTAGE hotel . Een goed fris douche genomen , daarna een wandeling gemaakt om de omgeving te verkennen . Een leuk schopping centrum gevonden paseo communitie hal , daar ons eerste thaise hapjes aan de straatkraampjes genuttigd. S'avonds lekker Japans gaan eten . Daarna noch enkele biertjes gedronken in het hotel en 4 games poolbiljart gespeeld , stand 3-1 voor de mannen .
Op tijd in ons bed . Weinig geslapen door het uur verschil. S'morgens om 6u30 opgestaan , lekker Thais ontbijt . Met een kwartiertje vertraging vertrokken om 8u15 richting grens Cambodja . Daar rond 12u aangekomen , onze contact persoon laten opbellen door de chauffeur ,10 min wachten , onze bagage werd op een handkar geladen en werd over de grens gebracht terwijl wij eerst langs de thaise grenspost ons moesten laten uitschrijven . Daarna vroeg onze contact persoon of we snel over de grens wilden of in de lange rij gingen aanschuiven . Eerst nog even onze temperatuur laten meten , beveiliging ebola .Voor 5euro per persoon werden onze paspoorten in orde gebracht en waren we na 5min de Cambodjaanse grens over , dit was een luxe zeker bij een temperatuur van 30 Gr , visum hadden we al thuis aangekocht . Onze bagage stond aan de bus halte al klaar .Dan gratis bus uit jaren '60 die ons verder naar de plaats bracht waar ons busje ons kwam ophalen . Onze eerste indruk Cambodja , stofferig en vuil , de claxon van het busje werkte zeer goed . Rond 15u30 aangekomen in ons hotel , goed ontvangen en uitleg gekregen over onze volledige Cambodja Tour door iemand van Cambodian travel partner . Daarna rondtoer per tuktuk door de stad Siem Reap en een wandeling door de Old market , maar jammer genoeg was er een stroompanne . Daarna ons gaan verfrissen en terug te voet naar de Old market om iets te gaan eten . Voor nog geen 8dollar per persoon een lekkere BBQ schotel en 2 mochito's . Morgen gaan we Ankor Wat en omgeving bezoeken .

Groeten Anita , Carina , Urbain en Patrick