Dag 9 van Mae Sai naar Banmai Samakhyi - Reisverslag uit Mae Sai, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Dag 9 van Mae Sai naar Banmai Samakhyi - Reisverslag uit Mae Sai, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Dag 9 van Mae Sai naar Banmai Samakhyi

Door: Patrick & Anita

Blijf op de hoogte en volg Patrick

02 Februari 2014 | Thailand, Mae Sai

Vrijdag
Vandaag vroeg vertrokken richting bloementuin Mae Fah Luang op de Doi Tung berg . Dit is een project van de prinses moeder van de huidige koning . Naar aanleiding van de massale ontbossing voor de opiumteelt tegen te gaan , en de mensen werk te bezorgen . Deze tuin moet je zeker eens bezocht hebben . Best zo vroeg mogelijk gaan , anders is het er veel te druk . Hier geraakte we moeilijk uitgekeken . Dan zijn we verder gereden naar een theeplantage op de Doi Mae Salong . Natuurlijk moesten we thee proeven . Nog even langs de velden gewandeld , alles mooi geordend . Even halt gehouden in een dorp om te eten , hier woonde vooral Chinese Thais , was er ook te zien dat het nieuwjaar was .Dan zijn we aan een avontuurlijke tocht begonnen door de bergen langs de grens met Myanmar . Onderweg vele adem benemende mooie uitzichten . De weg was soms wel in zeer slechte staat . Maar onze gids deed dat op zeer professionele wijze . Als hij de airco afzette en de ramen open deed , dan wisten we al dat het zeer stijl werd . Af en toe wel eens moeten vragen naar de weg , maar dat was geen probleem . Dit gaf bepaalde mooie beelden van het leven in de bergen . Na enkele uren eindelijk Tha Ton bereikt . Hier zijn we de rivier de Kok overgereden en verder naar de Wat Tha ton . Hier hadden we een prachtig uitzicht over de rivier de
Kok en ook de grens met Myanmar . Terug naar beneden , onderweg nog even gestopt om inkopen te doen voor het avondmaal . Dan nog een rit van 1uur door de bergen . Eindelijk aangekomen bij de familie van onze gids in een uniek bergdorp. Hartelijk ontvangen door de ganse familie . Moeder , vader , broers , zussen , en kinderen , allemaal kwamen ze ons begroeten . We mochten bij een broer van onze gids gaan slapen , want de gids zijn huis staat nog in de ruwbouw . Denk dat hij onder de blote hemel slaapt . Wij slapen in een schuur uit bamboe gemaakt met een platen dak . Hier zijn 3 slaapkamers onder gebracht . Een unieke ervaring . De schoonzus heeft voor ons gekookt . Het was zeer , zeer lekker , en veel te veel . Dit was het dan voor vandaag . Slapen zal nog niet voor direct zijn , want het is hier een hels lawaai van het Chinees nieuwjaarsfeest een dorp verder .

Groetjes Anita & Patrick