Dag10 overnachten in Karen Village onvoorstelbaar - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Dag10 overnachten in Karen Village onvoorstelbaar - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Dag10 overnachten in Karen Village onvoorstelbaar

Door: Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

02 Februari 2014 | Thailand, Mae Hong Son

Zaterdag
Het was een zware nacht , niet veel geslapen door het lawaai van het Chinees feest , vuurwerk en voetzoekers knalden heel de nacht door . En anders waren er wel enkele hanen die niet wisten hoe laat het was . Dus opgestaan met zeer kleine oogjes . Na een stevig ontbijt verzorgd door de schoonzus , konden we er tegen aan . Eerst een geleide wandeling door het dorp , langs de Baptische kerk , en alle vrienden van de gids . Nog even bij een paddestoelen hobbyboer langs , wat dit wil onze gids later ook gaan kweken . Dan nog even langs het dorpsplein , daarna nog de familie foto's en we konden vertrekken . We reden naar een Palong dorp in de bergen . Onderweg veel lookvelden , pinda's , en groenten . De weg naar het dorp was weer adembenemend . In het dorp aangekomen een kleine rondleiding , opeens waren er een 10 tal vrouwen en kinderen die allemaal hun koopwaar kwamen uitstellen op het pleintje . Ze verkochten bijna allemaal hetzelfde , bij wie koop je dan iets ??? Enkele souvenirs gekocht en dan terug tot de hoofdweg . Nog ergens gestopt in een dorpje om iets te eten . Onze gids moest nog inkopen doen voor het avond eten . Dan hebben we onze weg verder gezet langs de befaamde route met zijn vele haarspeldbochten richting Pai . Een 60 km voor Pai zijn we van de hoofdweg gereden . Het bos in langs erbarmelijk slechte paden en zeer steile wegen . Heel de rit door maar toeteren om als er een tegenligger zou zijn . Gelukkig geen tegen gekomen . In het Karen dorp aangekomen na een helse rit door het oerwoud . Eens daar viel onze mond open , het was alsof de tijd was blijven stil staan , houten paalwoningen Kris kras door elkaar . Van wegen was er geen spraken . Eerst een rondleiding door het dorp , onze gids ging overal even goede dag zeggen . Zelfs even bij een oude vrouw geweest die 95 jaar zou zijn .overal onder de woningen stonden waterbuffels en zwarte varkens , vele kippen met kuikens en natuurlijk de honden . Dan werd onze kamer gereed gemaakt , we slapen in een houten paalhut op de grond . Hebben zeker een 10 tal dekens gekregen want het kan hier koud worden . Sunny onze gids had een heerlijk avondmaal voor ons gekookt . Als kers op de taart hebben we genoten van een prachtige sterren hemel , dit hadden we nog nooit gezien , zoveel sterren . Nu vroeg onder de wol .
Hopelijk slapen we beter dan de vorige nacht .

Groeten Anita & Patrick

• 02 Februari 2014 - 14:12

Carina:

Hallo thaitrotters,
    Helemaal anders hé, het niet zo toeristische deel van Thailand. De mensen zijn overal even vriendelijk en behulpzaam zelfs als men de taal niet spreekt.
    Het chinese nieuwjaar, tja voetzoekers horen daar bij denk ik, maar een hele nacht pfff.
    Het eten is ook helemaal anders als het klaargemaakt is door mensen die niet veel met toeristen werken, het smaakt anders maar zoveel beter vind ik.
    Hopelijk is jullie paalhut comfortabel genoeg geweest en hebben jullie dit maal een goede nachtrust gehad.
    En op naar de volgende ontdekking en belevenis
    veel plezier
    groetjes