Dag 11 Pai - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu Dag 11 Pai - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Patrick Somers - WaarBenJij.nu

Dag 11 Pai

Door: Anita & Patrick

Blijf op de hoogte en volg Patrick

02 Februari 2014 | Thailand, Mae Hong Son

Zondag ,
Na een onvergetelijke nacht . Zo op een matje op een houten vloer slapen moet je toch gewoon zijn , maar is ok voor 1 nacht . Rond 6 u30 opgestaan , een prachtig uitzicht op de bergen . De hanen waren ook weer van de partij . Ons in een badje met water uit de rivier gewassen , daar er in het Karen dorp , geen elektriciteit en geen water voorziening was . Voor het ontbijt moesten we wel wat wachten , onze toast werd geroosterd op een houtskool vuurtje , en de omelet werd ook gebakken op een vuurtje . De familie had een kip geslacht en gekookt , deze aten met rijst . De mannen eerst , daarna de rest voor de kinderen en moeder . Na het ontbijt hebben we nog een wandeling door het dorp en de omgeving gemaakt . Langs de rivier en overal moest onze gids nog even goedendag gaan zeggen . Uitleg gekregen over verschillende vruchten en groenten . Enkele akelige spinnen gezien . Onderweg ook nog een geïmproviseerd schooltje gezien . Daar gaf een Schotse jonge vrouw op speelse wijze les aan de kleinste kinderen . Zij was daar blijven plakken aan de plaatselijke gids van het dorp . Inpakken en rond 11u vertrokken , dit was toch een unieke ervaring . Terug door de jungle tot aan de hoofdweg en zo verder langs de weg met zijn vele haarspeldbochten richting Pai. Onderweg nog even halt gehouden bij de Nawarat Bridge uit de 2 de wereld oorlog . Verder nog even gestopt bij het mooie uitzichtpunt Pai canon . Hier was het snik heet , ni te doen . Verder bij een toeristische Chinees dorp gestopt . En dan naar ons resort gaan zoeken . Weer 2 x rond gereden en dan uiteindelijk gevonden , vlak bij de rivier de Pai . Eindelijk heerlijk warm water en een douche . Wat een verschil met deze morgen . Het dorp op zich is zeer toeristisch , duizenden scooters die hier Kris kras door elkaar snorren . En niet te vergeten , de avondmarkt !
Aan eten zullen we hier geen te kort hebben ,restaurantjes in overvloed .
Tot morgen vanuit Mae Hong Son
Groetjes Anita & Patrick